CentrumOdskocznia

Nowe oblicze terapii

Żoliborz, Wola, Śródmieście

Poznaj nas

Aktualności

Trening Umiejętności Społecznych edycja 2023/2024: Ostatnie wolne miejsca w grupie 7-10 lat

W jednej z naszych grup Treningu Umiejętności Społecznych, przeznaczonej dla dzieci w wieku 7-10 lat mamy jeszcze 3 wolne miejsca - serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji o zajęciach

Nasz zespół

Zdjęcie ludzi, którzy dotykając dłońmi trawy, tworzą krąg na znak wspólnoty
Centrum Odskocznia

W Centrum Odskocznia wiemy jak ważne jest całościowe podejście do terapii. Zapewniamy dzieciom profesjonalną opiekę, ukierunkowaną na ich potrzeby. Każde dziecko jest dla nas wyjątkowe i szczególne. Terapia w Warszawie posiada nie jedno oblicze, ale Centrum Odszkocznia, to odbicie w stronę pozytywnych zmian, w których centrum jest dziecko.

Zdjęcie Joanny Tucholskiej
Joanna Tucholska
Logopeda, Neurologopeda, Pedagog

Moją pasją jest nieustanne rozwijanie się przez samokształcenie. Gdy uświadamiam sobie, że czegoś nie wiem, motywuje mnie to do poszukiwań i zdobywania wiedzy na ten temat.

Więcej o mnie...

Zdjęcie Katarzyny Ozdoby
Katarzyna Ozdoba
Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Pedagog specjalny

Nieustannie pogłębiam swoją wiedzę i doskonalę swój warsztat pracy, aby każdego dnia stawać się lepszą wersją siebie, patrzeć na każde dziecko całościowo, z większą czujnością i empatią.

Więcej o mnie...

Zdjęcie Magdaleny Szulc-Lewańskiej
Magdalena Szulc-Lewańska
Logopeda, Neurologopeda, Pedagog

Cieszę się, że od wielu lat mogę wykorzystywać w praktyce wszystko to, czego nauczyłam się w procesie kształcenia. Logopedia jest moją pasją, a element tej dziedziny, który cenię szczególnie, to wspólne rozmowy z dziećmi, rodzicami oraz kadrą.

Więcej o mnie...

Zdjęcie Pauliny Ciskowskiej
Paulina Ciskowska
Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta mutyzmu, Trener sensoplastyki

Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji. Szczególnie cenię sobie pracę Trenera Umiejętności Społecznych — bardzo lubię obserwować szczęśliwe twarze dzieci, które dzięki takim zajęciom przełamują swoje trudności.

Więcej o mnie...

Zdjęcie Zuzanny Łaska
Zuzanna Łaska
Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta ręki



Więcej o mnie...

Zdjęcie Pauliny Wiechetek
Paulina Wiechetek
Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Terapeuta ręki, Surdopedagog

Terapią Integracji Sensorycznej zajmuję się od 2019 roku i sprawia mi to ogromną przyjemność. Oprócz tego mam duże doświadczenie w pracy z dziećmi niesłyszącymi — na co dzień komunikatywnie posługuję się językiem migowym.

Więcej o mnie...

Centrum   Odskocznia

W Centrum Odskocznia wiemy jak ważne jest całościowe podejście do terapii. Zapewniamy dzieciom profesjonalną opiekę, ukierunkowaną na ich potrzeby. Każde dziecko jest dla nas wyjątkowe i szczególne. Terapia w Warszawie posiada nie jedno oblicze, ale Centrum Odszkocznia, to odbicie w stronę pozytywnych zmian, w których centrum jest dziecko.

Joanna Tucholska

Logopeda, Neurologopeda, Pedagog

Moją pasją jest nieustanne rozwijanie się przez samokształcenie. Gdy uświadamiam sobie, że czegoś nie wiem, motywuje mnie to do poszukiwań i zdobywania wiedzy na ten temat. Czytaj więcej...

Katarzyna Ozdoba

Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Pedagog specjalny

Nieustannie pogłębiam swoją wiedzę i doskonalę swój warsztat pracy, aby każdego dnia stawać się lepszą wersją siebie, patrzeć na każde dziecko całościowo, z większą czujnością i empatią. Czytaj więcej...

Magdalena Szulc-Lewańska

Logopeda, Neurologopeda, Pedagog

Cieszę się, że od wielu lat mogę wykorzystywać w praktyce wszystko to, czego nauczyłam się w procesie kształcenia. Logopedia jest moją pasją, a element tej dziedziny, który cenię szczególnie, to wspólne rozmowy z dziećmi, rodzicami oraz kadrą. Czytaj więcej...

Paulina Ciskowska

Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta mutyzmu, Trener sensoplastyki

Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji. Szczególnie cenię sobie pracę Trenera Umiejętności Społecznych — bardzo lubię obserwować szczęśliwe twarze dzieci, które dzięki takim zajęciom przełamują swoje trudności. Czytaj więcej...

Zuzanna Łaska

Psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, Terapeuta ręki

Czytaj więcej...

Paulina Wiechetek

Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Terapeuta ręki, Surdopedagog

Terapią Integracji Sensorycznej zajmuję się od 2019 roku i sprawia mi to ogromną przyjemność. Oprócz tego mam duże doświadczenie w pracy z dziećmi niesłyszącymi — na co dzień komunikatywnie posługuję się językiem migowym. Czytaj więcej...

Terapia

Integracja sensoryczna

Zaburzenia w integracji sensorycznej są jednymi z najczęściej rozpoznawanych trudności u dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Wielokrotnie zdarza się, że współwystępują one z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub ADHD. Czym jest zatem to słynne w ostatnim czasie SI? Jest to pewien złożony proces, pozwalający nam odbierać, interpretować oraz wykorzystywać informacje, które trafiają do nas poprzez nasze zmysły. Informacje te umożliwiają nam płynne funkcjonowanie na co dzień. Prawidłowe działanie przetwarzania sensorycznego oznacza korzystanie z tych informacji w celowych, niewyuczonych działaniach np. w kopnięciu piłki. Doktor Jean Ayres określa zaburzenia SI „niestrawnością mózgu” lub „korkiem ulicznym w mózgu”, uspokajając jednocześnie, że zaburzenia te nie są wynikiem uszkodzeń mózgu.

Terapia logopedyczna

Wiele zaburzeń związanych z mową, zaczynając od trudności w poprawnym mówieniu, a na braku umiejętności mówienia kończąc, można zniwelować przy pomocy odpowiednio dostosowanej terapii logopedycznej. Sesja terapeutyczna zawiera zwykle ćwiczenia oddechowe, fonacyjne i słuchowe, ale nie tylko, ponieważ często rozszerzana jest także o ćwiczenia ogólnej sprawności motorycznej oraz zadania angażujące funkcje psychiczne takie jak pamięć czy uwaga. Bardzo ważnym czynnikiem jest wczesne rozpoznanie, bo im wcześniej rozpoznamy trudność, tym szybciej będziemy potrafili sobie z nią poradzić. Każda sesja logopedyczna jest skonstruowana według indywidualnych potrzeb dziecka. Oddziaływanie w ten sposób na dane dziecko ma w Centrum Odskocznia charakter kompleksowy, systematyczny oraz angażujący środowisko dziecka i jego możliwości, ze stopniowym wzrostem poziomu trudności wykonywanych ćwiczeń.

Wsparcie psychologiczne

Na szczęście mamy już za sobą czasy, w których wizyta u psychologa kojarzyła się z czymś niemalże magicznym i bynajmniej nie pozytywnym. Wsparcie ze strony psychologa stymuluje dziecko w odkryciu własnych pozytywnych zasobów, pozwala mu odkryć mechanizmy, które prowadzą je do np. nieakceptowalnych społecznie reakcji. Wizyta u specjalisty jakim jest psycholog często wiąże się z wysłuchaniem dziecka bez jakiejkolwiek oceny jego czynów. Jest to nie tylko wspierające, ale daje również poczucie, że jest pewien dorosły, który nie tylko słyszy, ale też słucha. Każde dziecko otrzymuje wsparcie dostosowane do jego potrzeb. W Centrum Odskocznia wiemy, że wszystkie dzieci są dobre i wyjątkowe, wystarczy tylko pomóc im znaleźć sposoby pokazania tego światu.

Cennik

Pełny cennik

Terapia logopedyczna

50 minut

135 zł

Umów wizytę

Terapia SI

50 minut

135 zł

Umów wizytę

Terapia neurologopedyczna

50 minut

170 zł

Umów wizytę

Podane ceny są cenami orientacyjnymi, prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.

Diagnoza logopedyczna

  • Wywiad z rodziną i/lub pacjentem
  • Analiza dokumentacji medycznej
  • Badanie pacjenta
  • Omówienie wyniku
  • W razie potrzeby, przekazanie wskazań dotyczących dodatkowej diagnostyki
  • Opinię neurologopedyczną - dodatkowo płatne
  • Plan terapii - w przypadku współpracy

Całościowa diagnoza poziomu rozwoju mowy i komunikacji, prowadzona jest przez neurologopedę bądź logopedę. Spotkanie diagnostyczne z dzieckiem obejmuje wywiad z rodzicem, którego celem jest pomoc w ustaleniu przyczyny nieprawidłowości językowych. W ramach diagnozy oceniane jest zarówno rozumienie, jak i nadawanie mowy. Do dodatkowych celów diagnozy logopedycznej lub neurologopedycznej, należy ocena sprawności narządów artykulacyjnych dziecka, artykulacji poszczególnych głosek, zasobu słownictwa oraz innych aspektów zarówno komunikacji werbalnej, jak i pozawerbalnej. Ponadto podczas obserwacji, specjalista ocenia poziom rozwoju wybranych funkcji poznawczych, związanych z rozwojem językowym dziecka. Badanie przeprowadzane jest przy użyciu testów i prób zadaniowych adekwatnych do wieku pacjenta.

W odniesieniu do dzieci wsparcie terapeutyczne neurologopedy wskazane jest w sytuacji:

  • Opóźnionego rozwoju psychoruchowego
  • Opóźnionego rozwoju mowy
  • Jąkania
  • Dyzartrii lub afazji (zaburzenia mowy powstałe w wyniku uszkodzenia układu nerwowego)
  • Dysfagii (zaburzeń przyjmowania, rozdrabniania oraz transportowania pokarmów do żołądka)
  • Trudności w karmieniu dziecka (ssanie piersi, picie z butelki)
  • Diagnozy mutyzmu
  • Diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • Diagnozy zespołu genetycznego
  • Diagnozy mózgowego porażenia dziecięcego

Przestrzeń

Klimatyzowane sale

Regularna dezynfekcja

Wi-Fi dla gości

Dostępne płatności bezgotówkowe

Obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Kontakt

  Telefony

+48 667-261-706

  Adres

Centrum Odskocznia

ul. Kłopot 4A lok. U5

01-066 Warszawa

Social Media

  E-mail

biuro@centrumodskocznia.pl

  Jak dojechać?

Aby skorzystać z dokładnej mapy dojazdu, prosimy kliknąć poniżej:

Prowadź